2016. május 26., csütörtök

vegan szülinapi epres csokoládé torta


A nagy fiam múlt pénteken ünnepelte az oviban ahová jár a szülinapját.Sok szempontot kellett figyelembe venni a torta választásakor így végül is erre a tortára esett a választás.
Először elkészítettem  úgy ahogy mi ennénk, az oviba kicsit más verziót vittünk, ide az első verzióreceptjét fogom leírni. Az ötlet egyik kedvenc bloggomról van :http://minimalistbaker.com/one-bowl-vegan-chocolate-cake/ .Nagyon szeretem ezt a bloggot mert sok egyszerűen elkészíthető vegán finomságot lehet  találni.
Na szóval egy nagyon csokis torta készült.Nem eszünk alapvetően csokoládét,nyers kakaót használok, kásákba, turmixokba vagy nyers sütikbe.Nagyon ritkán , főleg ünnepi tortákba vagy süteményekbe rakok nyers táblás csokoládét vagy 70% feletti bio étcsokit. Ez a torta is ezzel készült.





Hozzávalók

Tortához:

- 1.5 bögre kókuszos kölestej-akinek van tejkészítőgépe könnyen eltudja készíteni:fél adagoló pohár bio kókuszreszelék, fél adagoló pohár köles, csipet só, 1 ek kókuszzsir, 1 ek kókuszvirág cukor- vagy bármilyen más növényi tej is jó.

-1 nagy ek almaecet

- 1,5 bögre almaszósz- DMben lehet kapi nagyon finom,mindenmenteset de ha nem akarunk költeni és van otthon almánk akkor lehet csinálni is-le kell reszelni a meghámozott almákat, majd egy lábasba rakva, kevergetve megpároljuk, steril üvegbe rakva, akár meddig eláll.

-fél bögre gabona kávé - ez ki is hagyható, akkor több tejet rakjumk

- 3/4 bögre olvasztott kókuszzsír

-2 kiskanál vanília

-1,5 bögre félbarna tönköly liszt

-fél bögre teljes kiőrlésű tönköly liszt

-3/4 bögre kókuszcukor-aki édesebb szájú tehet többet

-3/4 bögre nyers kakaó

- 2 kk szódabikarbóna

-2 kk sütőpor

- fél mk só


Krémhez:

-1 bögre puha vegán vaj

-3/4 bögre kókuszcukor

-3/4 bögre nyers kakaó

- 1/3 tábla bio 70% étcsokoládé felolvasztva

-2 kk vanília







Először is bekapcsoltam a sütőt 180 fokra majd kibéleltem sütőpapírral a kerek tortaformámat,én egy 28 cm átmérőjű kacsosat használtam.
Majd fogtam egy nagy tálat és összekevertem benne a tejet az ecettel, majd hozzáadtam az olajat, a kávét, a vaníliát, az almaszószt és pár percig kevertem. Külön egy másik tálban összekevertem a liszteket, a cukrot, a kakaót, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót.Végül összeöntöttem a nedves hozzávalókat a szárazzal és addig kevertem amíg krémes állagú nem lett.
A massza felét beleöntöttem a tortaformába, szép simára elegyengettem és 30-35 percig sütöttem, tűpróbáig. Majd egy rácsra tettem kihűlni és addig megsütöttem a másik felét a masszának ugyanígy.
amíg hűltek a tortalapok addig elkészítettem a krémet.
Egy tálban összekevertem a krém összes hozzávalóját és addig kevertem amíg krémes,homogén lett.
Az első tortalapot egy tányérra tettem, majd megkentem a krém felével, ráraktam a másik tortalapot és a maradék krémmel megkentem a tetejét és az oldalát a tortának.
Mindenképp pár órára hűtőbe kell rakni,hogy a krém megszilárduljon, de valójában másnap a legfinomabb.
Tálalás előtt diszítettem eperrel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése