2015. március 3., kedd

Spenótos csicseri tortellini

Ma lazulos napunk volt a fiúkkal így maradt időnk valami bonyolultabb ebéd készitésére is.

Spenótos szósz

-fél kiló spenót
- 4 apritott fokhagyma
-olivaolaj
-só
-cayenne bors
-szojatejfől

Alaposan megmostam a spenótot majd egy teflon tepsibe raktam, lefedtem és neha megkeverve megpároltam.Semmi nem kell alá mert ugyis levet ereszt.Amikor megpuhult, leszürtem, apróra vágtam és serpenyőbe olivaolajat öntöttem,megpiritottam a fokhagymát, rátettem a spenótot, füszereztem.A végén két nagy kanál tejföllel süritettem.


Csicseri tortellini

-300 gramm előzö este beaztatott csicseriborsó
-500 gramm durum liszt
- 3 dl növényi tej
- 4 gerezd apritott fokhagyma
-só
-bors
-olivaolaj

Elöször is feltettem főni a csicseriborsót, mert annak legalabb egy óra kellett hogy megpuhuljon.
Egy nyujtódeszkára kiszortam a lisztet és a közepében egy mélyedést csináltam ebbe öntöttem a tejet, majd lassan villával összedolgoztam a liszttel.Utána addig dagasztottam amig homogén kis labdát kaptam, így foliaba tekerve pihentetettem 15 percet. Majd kinyujtottam lehelet vékonyra,kis négyzeteket vagtam.
A puha csicserit ledaráltam a fokhagymával, sóval, borssal és egy evőkanálnyi olivaolajjal. Ez lesz a tortellini töltelék.
Minden kis négyzetbe egy kiskanálnyit beleraktam belőle, majd félbe hajtottam és a végűket ősszeillesztettem, így lett tortellini alakjuk.
Sós vizben kiföztem öket és a spenótos szosszal,meg egy kis vegan vajjal és vegan sajttal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése