2015. július 30., csütörtök

KEDVENC VEGÁN FASIRTOM

Nem titok,hogy gyerek mellett a gyors ételek kerülnek előtérbe.Ezt a fasírtot nem csak az íze miatt imádom de hipp hopp kész van és nem igényel semmilyen előmunkálatot, hozzávalók általában vannak itthon de akár a zöldség és a lisztek is helyettesíthetőek. Ezúttal egy újfajta mártogatót is sikerült hozzá készíteni.

Hozzávalók a fasírthoz:

1 csésze csicseriborsó liszt vagy száraz csicseriborsó ledarálva
2 darab kisebb cukkini lereszelve
1 aprított vöröshagyma
3 gerezd aprított fokhagyma

bors
fűszerek:gyömbér,garam masala, kurkuma,római kömény tetszés szerint
kókuszolaj vagy valamilyen hidegen sajtolt növényi olaj



Én általában magam darálom a csicseriborsó lisztet, jobban szeretem mert egy kicsit szemcsésebb marad így a fasírt ropogósabb lesz tőle.A cukkiniket a nagy sajtreszelőn szoktam lereszelni.egy tálban összeöntöm a lisztet a cukkinivel és a fűszerekkel majd kézzel jól átdolgozom addig amíg a cukkini nedvességétől egy homogén masszát nem kapok.Ha nagy kevés időm van akkor olajban sütöm ki a fasírtokat de általában sütőpapíron tepsiben berakom őket a sütőbe, 210 fokon 25-30 percre



Hozzávalók a mártogatóhoz:

1 pohár szójajoghurt
1 gerezd aprított fokhagyma
1,5 kiskanál miso
1/2 bio citrom leve

aprított petrezselyem

Az ötlet onnan jött, hogy van a hűtőben egy üveg miso amit lassan már jó lenne elhasználni, így kisérletezésképp beleraktam egy pohár joghurtba, elkevertem, pici sót adtam hozzá.Vigyázni kell mert a miso már eleve sós, hozzáadtam a fokhagymát és a petrezselymet,citromot. Az eredmény pontosan passzolt ízben a fasírthoz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése