2015. május 18., hétfő

vegán cukormentes karobos diós keksz mentás házi lekvárral tőltve

Nem sokszor szoktam kekszet csinálni,valahogy nem része az életünknek a keksz evés.Kimaradtunk a babapiskóta és háztartási keksz mizériából amikor a két fiamat hozzátáplálni kezdtem. Férjemnek néha bevillannak régi emlékek a jó öreg pilóta kekszről így inkább neki kedveztünk vasárnap reggel amikor is ez a keksz született.Én nem ettem belőle mert mostanában kerülöm a liszteket de kis családom csak úgy falta.

Hozzávalók:

220 gramm liszt - ez nálam fele teljeskiőrlésű  tönkölyliszt és fele zabliszt volt

80 gramm kokúszliszt vagy darált kokúszreszelék
150 gramm növényi vaj vagy picit kevesebb kokúszzsir

120 gramm kokúszcukor -én most steviaval készitettem,abból egy fél kiskanál

1/2 zacskó szárított élesztő

20 gramm karob

20 gramm darált dió


A liszteket egy keverő tálba tettem, a cukorral, élesztővel és a zsiradékkal. Jól összedolgoztam amíg egy nagy labda nem lett belőle és betettem egy bő félórára a hűtőbe. Amikor kivettem hozzáadtam a karobot és a diót. Ezek után belisztezett asztalon kinyújtottam és egy forma segítségével kekszeket szaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon 15 percig sütöttem. Majd amikor kihűltek a felét megkentem a nyáron eltett isteni cukormentes mentás sárgabarack lekvárommal és kettesével összeraktam a kekszeket.Nagyon hamar elfogyott :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése